Tokoz představuje Centrum bezpečného obchodu
Trh se zámky a kováním zaznamenal kvůli koronavirové krizi pokles, a to nejen u objednávek od velkých subjektů a institucí, ale i v segmentu koncových uživatelů, což negativně dopadá na provozovatele drobných zámečnictví. I přes relativně brzké znovuotevření 27. března mají zámečníci výrazně nižší počet zakázek a tržby jim klesly v nejsložitějším období průměrně až o 60 %. V současné situaci se někteří lidé stále snaží vyvarovat zbytným výpravám do obchodů, nákupy přesouvají na internet nebo je odkládají z důvodu nižších příjmů domácnosti. Tato situace může pokračovat i řadu měsíců, což by pro mnohé zámečníky mohlo znamenat konec jejich podnikání. Právě z tohoto důvodu se přední český výrobce zámků a kování TOKOZ rozhodl tyto drobné podnikatele podpořit rychlým projektem Centra bezpečného obchodu CEBOT. Centrum nabízí asistenci operátora na infolince, který poradí koncovým zákazníkům s výběrem vhodného produktu vzhledem k jejich konkrétním potřebám a případně zprostředkuje nákup i instalaci skrze některého z prodejců v okolí zákazníka.
Centrum bezpečného obchodu TOKOZ CEBOT nabízí zákazníkům možnost se spojit s operátorem, který jim poradí, jaký zámek a způsob zabezpečení zvolit v jejich konkrétní situaci a provede s nimi i případnou objednávku a zaslání produktu. „Nabízíme v současné situaci konečnému spotřebiteli možnost co nejjednoduššího a nejrychlejšího řešení. Přidanou hodnotu spatřujeme v možnosti okamžité konzultace s odborníkem, který může zákazníkovi poradit a poskytnout mu další důležité informace bez nutnosti cestování a případným rizikovým stykem s veřejností. Například špatné zabezpečení domů a objektů je mnohdy dáno nevhodnými nebo necertifikovanými výrobky, o čemž spousta lidí nemá tušení, a náš odborník může pomoci i konzultací funkčnosti těchto prvků,“ říká Petr Neuvirt, obchodní ředitel TOKOZ, a dodává: „Centrum bezpečného obchodu CEBOT není jen krátkodobým řešením a s jeho provozem počítáme i v dlouhodobějším horizontu. Ústup pandemie stejně jako její další vlny totiž nedokáže nikdo spolehlivě předpovědět a stávající situace už teď mění české nákupní chování. Věříme tak, že se CEBOT zařadí mezi naše standardní odborné kanály pro podporu prodeje našich lokálních partnerů či firmy samotné.”
Další důležitým přínosem Centra bezpečného obchodu je zprostředkování zakázek lokálním zámečníkům. Koronavirová krize ovlivnila celou řadu oborů, a ne jinak je tomu i u trhu zámků a kování, na který dopadlo přerušení výroby u odběratelů z oboru automotive či výroby nábytku. Pokles objednávek napříč tímto trhem byl razantní. Promítl se od něj i snížený zájem domácností spojený s všeobecnou opatrností okolo koronavirové situace. Právě z tohoto důvodu se žďárský TOKOZ rozhodl zahrnout do svého nově budovaného Centra bezpečného obchodu i své drobné lokální prodejce.
Potvrzuje to i Petr Neuvirt: „Jako většina živnostníků, tak ani zámečníci neprožívali a bohužel nějaký čas nebudou zažívat hojné období, a je i v zájmu nás jakožto výrobce zámků a jejich dodavatele, aby své provozy nezavřeli. Rozhodli jsme se je proto zařadit do našeho projektu CEBOT. Z této spolupráce navíc profitují i zákazníci, protože zprostředkování lokálního zámečníka na instalaci produktu je pro ně daleko výhodnější. Ten se k nim může dostat rychleji, a hlavně za přijatelnou cenu.“