Město si vybíralo ze tří variant - betonové, dřevěné a ocelové. Nakonec byl jako nejvýhodnější vybrán návrh dva a půl metru široké ocelové lávky s jedním obloukem. Její povrch bude ze dřeva a plastu. "Betonová lávka je totiž finančně náročná na údržbu a hrozí ničení od sprejerů. Dřevěná lávka zase měla nejvyšší pořizovací cenu," vysvětlila vedoucí odboru investic a majetku Martina Holotínová.
Město kromě Litavky protíná také známější řeka Berounka, a tak musejí obyvatelé řeky přecházet na několika místech. Ničivé povodně v roce 2002 v podstatě všechny lávky ve městě strhly, takže musely být vybudovány nové. Některé mají zdvihací mechanismy, aby je příští stoletá povodeň nepoškodila.
Podle starostky patří lávky ve městě mezi klíčové záležitosti. Nová stavba navíc souvisí s plánovaným přesunem autobusového nádraží k vlakovému, protože ji bude využívat řada cestujících. "Rozhodli jsme se postavit zcela novou lávku. Rekonstrukce té stávající, která je ve velmi špatném stavu, by totiž byla jen o málo levnější než výstavba nové, která následně bude mít mnohem delší životnost," dodala Endrlová.
Město už loni nechalo opravit lávky u zimního stadionu a v lokalitě V Kozle. Jedna z nejnovějších lávek v Berouně je v lokalitě Na Ptáku. Byla vybudována před dvěma lety při výstavbě cyklostezky Po stopách českých králů. Měří kolem 150 metrů a její výstavba stála zhruba 20 milionů korun.
zdroj: ČTK